SWEET FOLLOWERS

Thursday, 7 April 2011

RIAK MELALUI PERBUATAN

Salam..

Hr ni sambungan bagu buku PENAWAR HATI yg me nak kongsi dgn u olls sume..

Ape yg dikatakan RIAK MELALUI PERBUATAN?

Apabila dia sujud begitu lama, perbanyakkan solat apabila berada di khalayak ramai, bersedekah dan mahu diumumkan namanya, apabila bersendirian malas mengerjakan solat dan kebajikan. selalu kan jmpe cth2 cmni kat luar sekarang ni.. =.= 

Dikatakan semua ini dilakukan akibat PENYAKIT HATI. Tujuan depa ni hanya SATU.. Nak melakukan AMAL SOLEH tapi terselit dalam hati tujuan mengharapkan KEDUNIAAN dari MANUSIA. Banyak kan kita jumpa contoh2 mcm nie..Bersedekah tapi nak SATU DUNIA ni TAHU. Ape salahnya kalau diam2 jer bila nak wat sesuatu yang baek nie..Emm..Jgn la sampai ada sifat MEGAH dalam diri tue..Harta dunia ni bukan bawak sampai MATI okeyh..

Owang2 yg mcm ni adalah owg yang hanya BERPURA-PURA di sisi ALLAH SWT. Sbbnye hanya mengharpkan sanjungan sesama manusia.. Oleh itu, penawar bagi penyakit hati ni kita hendaklah tahu akan bahaya dan bencana RIAK nie. Kat AKHIRAT nte mereka ni tiada tempat di sisi ALLAH bahkan mendapat azab dan seksa sedangkan di dunia ni hanya kesenangan sementara. INGAT tu!!

Sbb tu la u olls kenala membiasakan diri dengan menyembunyikan segala amalan kita supaya owang x tahu. Jd xdela timbul perasaan riak tu kan..Btol x? Beringatla sebelum kita dipersoalkan amal jariah kita selama nie...Renung2 kan dan selamat beramal.. Me hanya kongsi apa yang dibaca.. Semoga menjadi iktibar tok sume.. Skema giler ayat me..Hihihi

RAMAI SANGAT DA ORG RIAK DALAM PERBUATAN SKRG NI  =.=

ceritera cik Pyqah

5 coMments:

syairahmohdanuar said...

err..org skang nie mmg suka tunjuk2 bila buat sedekah ke ape -___-'

pyqah87 said...
This comment has been removed by the author.
pyqah87 said...

@pyqah87 bukan sedekah jela syg..hihihi..dlam perkara2 laen pon banyakkan?? =))

Ucu_Eyza said...

Biaselah...itu lah "DUNIA"

pyqah87 said...

@Ucu_EyzaTau xpe kan sis..Hihi

Post a Comment